Cviky pro zdravé klouby

Jak na to, aby Vám nevrzaly klouby, jako dveře od staré skříně?

V dnešní době stále více myslíme na své zdraví a kondici, avšak velmi často opomíjíme naše klouby. Každý pohyb je opotřebovává a bez správné "údržby" se jejich opotřebení začne dříve nebo později projevovat. Jejich činnost je pro nás přitom velice důležitá! V tomto článku se podíváme na několik cviků, pomocí kterých můžeme lépe pečovat o naše klouby. Žádný z těchto cviků nevyžaduje jiné pomůcky než jen vaše tělo, a tak své klouby můžete posilovat téměř kdekoliv a kdykoliv.

 

 

  • Kolenní klouby
  • Přitahování kolen - Lehněte si na záda, nohy ohněte v kolenou a pravé koleno přitáhněte co nejblíže k hrudníku. Poté pravou nohu natáhněte a pomalu spouštějte na zem. Toto cvičení opakujte 6-8x a střídejte při tom levou a pravou nohu.
  • Zvedání nohou - Lehněte si na záda a zatněte břicho. Střídavě zvedejte levou a pravou nohu do výšky (stačí i 10 centimetrů). Při tomto cviku zpevňujete nejen svá kolena, ale také kloub kyčelní. Krom toho ještě posilujete svaly břišní a čtyřhlavý sval stehenní.

kolena cviky

 

  • Krk, ramena, trup
  • Krk
    • Stoupněte si a ruce dejte podél těla. Poté pomalu otočte hlavu vpravo, několik sekund v této poloze vydržte a opět pomalu otočte hlavu vlevo. Opakujte 10x na každou stranu.
    • Hlavou dejte rovně. Poté ji spusťte dolů a opět zvedněte. Jako byste souhlasně přikyvovali. Proveďte pomalu a alespoň 10x. Pohyby krku je potřeba dělat opravdu pomalu a procítěně. Trhavé pohyby a rychlé by Vám mohly spíše uškodit. Po provedení pohybů dopředu ještě zkuste hlavu pomalu zaklánět a vracet zpět do původní polohy. Opět 10x. Kromě krčních obratlů tímto posilujeme i svaly na krku, které pomáhají držet oporu hlavy. Pokud Vás často bolí hlava, vězte, že je to ve velmi mnoha případech v souvislosti s krční páteří. Svaly a vazy kolem ní je potřeba často protahovat.

  • Ramena
    • Rozpažte ruce do stran až do úrovně krku. Pak je opět spouštějte pomalu dolů a znovu nahoru. Zkuste alespoň 20x nebo si 10x s menším závažím (do každé ruky půllitrová láhev atd. Mějte ale stejnou váhu v obou rukách, jinak se Vám budou ramena a záda protahovat nerovnoměrně.
    • Následně provádějte stejný pohyb, ale udržujte natažené paže v úrovní nad krkem, abyste je následně spojili nad hlavou. Začnete tedy vzhledově jako písmeno "T", přejdete v písmeno "Y" a nakonec s pažemi nahoru přejdete v písmeno "I". Opakujte 15x.
  • Trup
    • Dejte ruce v bok a postupně proveďte pomalé úklony do všech stran. Pokud je Vaše tělo pružnější, můžete zkusit místo úklonů pomalu kroužit trupem. Tuto sérii zopakujte alespoň 15x.

 

  • Zápěstí a prsty
    • Pevně sevřete ruku v pěst a poté prsty postupně pomalu natahujte. U tohoto cviku je důležité procítit každý pohyb, abychom posílili všechny klouby, které je potřeba.
    • Stoupněte si, ruce natáhněte před sebe, sevřete je v pěst a pomalu jimi v zápěstí otáčejte po směru hodinových ručiček. Poté prsty natáhněte a otáčejte ruce v zápěstí proti směru hodinových ručiček. Opět 15x zopakujte.

 

 

Tyto cviky je dobré opakovat každý den, nejlépe ráno. Krátké protáhnutí požadovaných kloubů Vám zabere pouze několik minut a Vy se díky němu budete cítit mnohem lépe. Během cvičení je samozřejmě také důležité pravidelné a hluboké dýchání. Špatným a chabým kloubům můžete také předejít pravidelnou chůzí. Než vyrazíte do terénu, choďte ale prvně po lepších cestách, aby si tělo zvyklo na déletrvající zátěž.

 

Všimli jste si toho paradoxu ohledně cvičení kloubů?

Pohyb, který klouby opotřebovává, je totiž při správném provedení zároveň uzdravuje. Je potřeba tyto pohyby ale dělat pomalu a s minimálním nebo žádným závažím. Závaží posiluje svaly okolo kloubů, což je samozřejmě skvělé, ale zároveň klouby přetěžuje. Navíc, aby mohl správný pohyb klouby regenerovat, je potřeba správná výživa a doplnění takových látek Vašemu tělu, aby z nich bylo schopné obnovovat pojiva a tkáně. Když tento "stavební materiál" tělu chybí, obnova kloubů je pro něj mnohem složitější a méně účinná - nemá prostě kde brát.

 

Proto Vám nabízíme doplněk podle speciálního českého receptu. Zkuste to, Vaše tělo Vám poděkuje. Doplňte si látky, které tělo na svou seberegeneraci potřebuje. Stačí kliknout na balíček níže, přidat do košíku, vyplnit adresu a první pomoc pro Vaše klouby je na cestě:

DSC_4854hotZebraPro